0-Starten met Treetop Online
ChecklistChecklist onlineChecklist printversie
DocumentenIn de ‘Checklist Treetop Online’ benoemen we verschillende stappen waar onderdelen geïmporteerd moeten worden. Om dit importeren makkelijker te maken leveren we jullie graag voorbeeld bestanden. Deze bestanden kunnen worden ingevuld en geïmporteerd in TTO op de aangegeven plekken.
Het is hierin belangrijk om de volgorde van de stappen in de checklist aan te houden, dit omdat er bij sommige importbestanden informatie vanuit eerder in het proces nodig is.
1-Basisgegevens
Navigeer naar het relatiebeheer. Met de optie ‘Nieuw’ bovenin uw scherm kunt u een relatie aanmaken (Klant, leverancier, personeelslid of contactpersoon). Na het aanmaken van de relatie, kunt u in de tabblad van de relatiekaart de stamgegevens invullen. Klik op een tablad en wijzig het veld naar de gewenste gegevens.
Navigeer naar het relatiebeheer. Met de optie ‘Nieuw’ bovenin uw scherm kunt u een relatie aanmaken (Klant, leverancier, personeelslid of contactpersoon). Na het aanmaken van de relatie, kunt u in de tabblad van de relatiekaart de stamgegevens invullen. Klik op een tablad en wijzig het veld naar de gewenste gegevens.
Uw relaties kunt u importeren via een import bestand. Via deze link kunt u het importbestand downloaden. In de handleiding kunt u een definitie lezen van de cellen die in dient in te vullen in het importbestand. Vervolgens kunt u in Treetop Online dit bestand inlezen via de menu-optie > Configuratie > Instellingen > Relaties > Geavanceerd > Import
Ga naar de menuoptie Basisgegevens en klik vervolgens op artikelen. Met het + icoon bovenin uw scherm kunt u een nieuw artikel aanmaken.
Ga naar de menuoptie Basisgegevens en klik vervolgens op materieel soorten. Met het + icoon bovenin uw scherm kunt u een nieuwe materieel soort aanmaken.
2-Werkvoorbereiding
Ga naar de menuoptie Werkvoorbereiding en klik vervolgens op projecten. Met het + icoon bovenin uw scherm kunt u een nieuw project aanmaken.
Ga in het project naar het tabblad ‘Documenten’. Hier kunt u uw documentatie toevoegen/uploaden van uw project.
Ga in het project naar het tabblad ‘Specificatie’. Hier kunt u bij het kopje ‘Meer-/minderwerk’ met het + icoon een nieuw meerwerk aanmaken.
Ga naar de menuoptie Configuratie > Instellingen > Project > Termijnschema’s. Vul rechts van uw scherm een code en omschrijving in, vul de termijnen in, druk op toevoegen en vervolgens op opslaan.
Ga naar de menu-optie Werkvoorbereiding en klik vervolgens op invoer. Vervolgens kunt u met het + icoon bovenin uw scherm een nieuwe sessie starten. U kunt vervolgens een document toevoegen, zoals een weekstaat. Nadat u op toevoegen heeft geklikt komt het invoerscherm. In de regels kunt u op een project uren, materialen en materieel boeken. Indien u de regels heeft geboekt, dan klikt u bovenin uw scherm op sessie voltooien. De regels staan nu als gerealiseerde kosten op het project.
Ga hiervoor naar Werkvoorbereiding > Taken. Hier kunt u alle taken zien die u in het pakket heeft gemaakt. Denk hierbij aan een offerte versturen, klant nabellen, WKA gegevens opvragen bij de onderaannemer etc.
3-Boekhouding
Ga hiervoor naar Financieel > Boekhouding. Klik in de kop ‘Inkoop’ op het pijltje bij doorboeken facturen. Klik vervolgens op het + icoon ‘Nieuw’. Hier kunt u de gegevens van de inkoopfactuur invullen en de factuur opslaan.
Ga hiervoor naar Financieel > Boekhouding. Klik in de kop ‘Memoriaal’ op het pijltje naar beneden en kies voor de optie ‘beginbalans’. Hier kunt u de beginbalans invoeren.
Ga hiervoor naar Financieel > Boekhouding. Klik in de kop ‘Memoriaal’ op het pijltje naar beneden en kies voor de optie ‘Boeking – memoriaal’. Hier kunt u via het + icoon nieuw een nieuwe memoriaal boeking maken.
Ga hiervoor naar Financieel > Instellingen > Boekhouding > Grootboekrekening. In de kolom ‘Toevoegen’ kunt u een nieuwe grootboekrekening aanmaken. Vul een grootboeknummer, omschrijving, het soort rekening, rekening type toe en sla deze op via de button ‘opslaan’.
Ga hiervoor naar Financieel > Instellingen > Boekhouding > Dagboeken. In de kolom ‘Toevoegen’ kunt u een nieuw dagboek aanmaken.
Ga hiervoor naar Financieel > Instellingen > Boekhouding > BTW-codes. In de kolom ‘Toevoegen’ kunt u een nieuwe btw-code aanmaken.
Ga hiervoor naar Configuratie > Instellingen > Verkoopfacturen > Factuur sjablonen. Met het + icoon bovenin uw scherm kunt u een nieuw sjabloon maken. Bij het aanmaken van dit sjabloon kunt u een kopie maken van een standaard sjabloon.